نماینده عالی دولت در استان در جریان بازدید سرزده از پره‌های صیادی در انزلی، حمایت از اقتصاد دریامحور و توسعه صنعت شیلات در گیلان را مورد تأکید قرار داد و به نهادهای متولی تکلیف کرد که پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای تجهیز امکانات صید و تامین سوخت مورد نیاز قایق‌های صیادی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۵۰۵۲۴

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بازدید سرزده از پره‌های صیادی در انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقتصاد گیلان از دیرباز تاکنون به صیادی و کشاورزی وابسته بوده از این‌رو حل مشکلات این بخش‌ها زمینه ساز توسعه استان است.

وی ادامه داد: صیادانی که بصورت قانونی نسبت به صید اقدام می‌کنند، تعالی اقتصاد دریا و توسعه صنعت شیلات در استان را رقم می‌زنند از این رو؛ حل مشکلات صیادان امری بسیار مهم است.

استاندار گیلان بیمه صیادی را از مهم‌ترین مطالبات فعالان این صنف خواند و گفت: ارائه تسهیلات کم بهره در قالب تعاونی جهت تجهیز امکانات صیادی و تامین سوخت مورد نیاز قایق‌ها از دیگر مطالبات این بخش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی توسعه اقتصاد دریا را از اولویت‌های خود دانست و تاکید کرد: باید راهکاری مطمئن و پایدار برای بهبود اقتصاد دریا و مناسب‌سازی وضعیت صیادان اجرا کرد.

عباسی با اشاره به نزدیک بودن آغاز فصل زراعی جدید برای شالیکاران در گیلان و لزوم پیگیری مشکلات حوزه شیلات افزود: طی روزهای آتی دیداری با وزیر کشاورزی و مسئولان شیلات کشور خواهم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها